Krajowa Konferencja Wytwarzania Gier Komputerowych 2012

Organizatorzy Krajowej Konferencji Wytwarzania Gier Komputerowych 2012 opublikowali poświęcony jej komunikat prasowy.

31 sierpnia w Gdańsku rozpocznie się Krajowa Konferencja Wytwarzania Gier Komputerowych. Potrwa ona trzy dni i zgromadzi profesjonalistów branży tworzenia gier z całej Polski. Rok temu licznie przybyli na nią programiści, designerzy, graficy, dźwiękowcy, producenci i autorzy indie. W tym roku zapraszamy do udziału w jeszcze lepszej i większej edycji drugiej.

Coraz więcej wiadomo na temat harmonogramu imprezy. Planowanych jest 25 wykładów, w tym prowadzonych przez twórców popularnych gier (m.in. 11 bit studios, autorzy Anomaly: Warzone Earth). Wśród dodatkowych wydarzeń znajdą się m.in. konkursy, panel dyskusyjny i warsztaty.

W ramach dyskusji zatytułowanej „Wychodzenie z garażu, czyli pierwsze kroki w komercyjnym gamedevie” weterani oraz twórcy „indie” będą rozmawiali o rozpoczynaniu komercyjnych przedsięwzięć w branży tworzenia gier. O zakładaniu start-upów, formowaniu zespołów, o procesach kreatywnych i biznesowych. Jak to wygląda dziś, a jak wyglądało dawniej? I gdzie w tym wszystkim miejsce dla "niezależności"?

Prowadzący:

* Piotr Gnyp - FNORD

Założyciel i były redaktor naczelny serwisu Polygamia.pl. Dziennikarz, producent, od lat związany z branżą gier.

Udział wezmą:

* Maciej Miąsik - one2tribe

Współtworzył pierwsze polskie gry na PC, w tym kultowe Electro Body (1992). W swojej długiej karierze pracował między innymi nad takimi tytułami jak Robbo, Reah czy Wiedźmin.

* Grzegorz Miechowski - 11 bit studios

Współzałożyciel legendarnej firmy Metropolis, odpowiedzialnej m.in. za gry Teenagent, Książę i Tchórz, Gorky 17 oraz Infernal. Obecnie prezes 11 bit studios (Anomaly: Warzone Earth).

* Michał Marcinkowski „MM” - Transhuman Design

Jeden z najbardziej znanych polskich twórców niezależnych. Autor superpopularnego Soldata oraz King Arthur's Gold, obecnie pracujący nad następcą tego pierwszego: Link-Dead.

* Tomasz Grochowiak - MoaCube

Twórca niezależny, założyciel firmy MoaCube. Wcześniej pracował nad Wiedźminem oraz projektował gry casual w firmie Codeminion.

Odbędą się też warsztaty z prawnych aspektów gier, które poprowadzi radca prawny Ireneusz Matusiak. Już teraz zapraszamy Was do wzięcia udziału - wasze pytania związane z prawem w grach komputerowych możecie umieszczać na naszych stronach w serwisach Facebook i Twitter. Najciekawsze doczekają się odpowiedzi w trakcie konferencji.

Przy okazji mamy zaszczyt poinformować o niedawnym dołączeniu firmy 11 bit studios do grona sponsorów konferencji.

Zapraszamy,

Organizatorzy WGK 2012



Klemens
2012-06-19 22:20:47